Анотація дисципліни

Перетворення в економіці України потребують якісних змін у системі управління, що вимагає зміни підходів до адекватного вибору його інструментарію. Сучасний менеджмент повинен націлюватися на зміцнення інноваційного потенціалу підприємства, підвищення його конкурентоздатності та адаптаційних можливостей.
Оскільки у ХХІ столітті головними чинниками інноваційного розвитку стають знання та культура, то менеджмент буде ефективним за умови його спрямування не на технічну складову, а саме на людський фактор. Трансформаційні процеси в економіці здійснюються людьми, які мають свою систему цінностей, правил, норм поведінки, традицій і моделей господарювання, об’єднаних поняттям корпоративної культури. Корпоративна культура належить до складних матеріально-духовних феноменів, вивчення яких стикається із низкою проблем, які підсилюють зростаючий інтерес до розгляду її як внутрішнього джерела організаційних змін і інструменту управління.
В умовах стрімких динамічних змін потрібний системний погляд на ринок, в якому відбуваються багатогранні процеси, присутні люди, речі, форми, відносини. Ефективність функціонування ринкового середовища залежить не тільки від законів, які регулюють діяльність суб’єктів ринку та форм співпраці між ними, але й від ступеня їх відповідальності й морально-етичних норм. Етичні аспекти всіх учасників ринкового середовища обумовлюються рівнем розвитку їхньої культури. У взаємодії між суб’єктами ринку проявляються головні елементи їхніх корпоративних культур, і, разом з тим, формується нова специфічна форма організаційної культури ринку. Як співвідносяться культури кожного учасника ринку і як побудувати ефективну модель їх співіснування – це питання, які студенти опанують при вивченні дисципліни «Корпоративна культура».
Навчальна дисципліна «Корпоративна культура» передбачає лекції із застосуванням перевірок та проведенням короткотермінових контрольних робіт; практичні роботи, поточне тестування; написання рефератів. Інноваційні методи з використанням мультимедійних презентацій.

Мета і завдання дисципліни

Метою дисципліни є опанування принципами корпоративного управління; навичками формування організаційної культури корпоративного типу; формування умінь застосування інструментів економічного та організаційного механізмів управління корпораціями; формування навичок взаємоузгодження діяльності представницьких, виборних та виконавчих органів управління акціонерних товариств (АТ); навичок формування систем стратегічного управління корпораціями, в тому числі шляхом впровадження систем стратегічного планування, моніторингу та контролінгу; формування навичок трансформації систем управління АТ.
Основними завданнями вивчення дисципліни є:
- розкриття теоретичних основ формування корпоративного управління та об’єктів корпоративного типу;
- викладення методики використання базових інструментів механізмів корпоративного управління;
- розкриття характеристики особливостей управління розвитком корпорацій.